22 Nisan 2011 Cuma

Atatürk'ü eleştirmek, Atatürk düşmanlığı değildir.

Lakin bir eleştirmek vardır , birde eleştirmek. 
İkisininde telefuzu aynıdır fakat üslubu farklıdır. Biz bir ideolojiyi yükseltirken diğer bir ideolojiyi yerle yeksan ediyorsak. O bizim çok bildiğimizden değil ''çok bilmişliğimdendir''

Atatürk'ün hayatını analiz ettiğinde hata ve kusurlarını sayabilirsin ama sonuçta başardıklarına da saygı duyarsın. Fakat şu ortamda atatürkçüyüm ben diye geçinip her önüne gelene küfreden, ülkeyi yalnızca kendisinin sayan, durmadan diğer insanları aşağılayan, kendisiyle farklı fikirde olan herkesi ''vatan haini'' ilan eden cahil cühela kesimi ile uğraşmaktan bazen kantarın topuzu kaçıyor gerçekten. 

Atatürkte en nihayetinde bir insandı.
Asker kişiliğini, devlet adamlığını bi başka kefeye koyup ele alalım.
"Hata yapmayan insan" profili sadece masallarda, mitoslarda bir de din kitaplarında mevcuttur.Zaten çoğu kişi başta din olamk üzere hepsinin canını çıkararak inceleriz.
Şimdi Atatürk´ü en başta insan olarak algılayıp, taktir edebildiğimiz kadar eleştirebilmeliyiz de.

En basitinden bir örnekle başlamalıyım bu işe;
İlk okuldayken öğrendiğim ilk şey alfabe ve Atatürk oldu.
Her sabah çatık kaşlı, keskin yüz hatları olan soğuk bir heykelin önünde bana ezberletilen andı söylerken ben Atatürk'ün bir insan olduğunun bile farkında değildim.

İlk okulda öğretmenimiz ödevimiziyapmadığımızda kafamıza vura vura yaptırıyordu, kocaman da bir yüzüğü vardı. Yüzüğünün üzerinde de yine Atatürk.

Bizlere öğrettikleri ezberlettikleri onca şeyin içinde Atatürkün her şeyden önce bir insan olduğunu hiç öğretmediler.
Yedi yaşındayken sözlerinin yüzde sekseni Farsça ve Arapça olan dolayısıyla anlamadığımız bir hitabeyi (bkz:Gençliğe Hitabe) ezberlemek zorunda kalırsak ve ezberleyemediğimiz de ise ''Nasıl ezberlemedin lan! Atatürk söylemiş bunları!'' diye dayak yiyorsak burada ciddi bir sorun vardır.

Bu ülkede ''Atatürkçüyüm, Kemalistim'' diye gezerek saçma sapan şeyler yapan okadar insan var ki ve bazen onların tavırları o kadar iç bayıyorlar ki onlara karşı tiksintiden Atatürk de payını alıyor.

Ben ise bu düzende ve ''doğuştan Kemalist'' insanların içinde ne zaman ''ama Atatürkte bir insandı onun da hataları vardı'' diye söze başlasam ''Atatürk düşmanlığı ile itham ediliyorum.

Bakın aklı kıt, zekası tekleyenler için  için tekrar yazıyorum: 

Kemalist düzeni ve Atatürk'ü eleştirenlerin ufak bir kısmı ondan nefret ediyor. Nefret edilen taşkafalı kemalistlerdir. Hedefi şaşırtmayın.


            12.03.2011

2 yorum:

evrenselgunluk dedi ki...

Sana 7 yaşındayken Gençliğe Hitabe'yi mi ezberlettiler ? O da yetmezmiş gibi 'Nasıl ezberlemedin lan! Atatürk söylemiş bunları!' diye dayak mı yedin ?
Kemalizm ayrı bir ucube oluşum zaten...
Yahu gerçi biz neyi konuşuyoruz ki ?
Bu ülkede Atatürk kanunlarla korunuyor. Dünya üzerinde 3 kişi yasalarla korunuyor. Atatürk, İran Şahı, Kore komutanı. Var gerisini sen düşün

Marbling dedi ki...

Çok haklısın... Evet, öyle arıza bir anasınıfı öğretmenim vardı...

Yorum Gönder