7 Mayıs 2011 Cumartesi

Karl Marx'ı Anlatmak;



Otobüste yolculuk yaparken,kitap okumaya bayılırım...
Özellikle etkileyici ve dikkat çekici kitaplar okumaya özen gösteren ''ben'' geçen sene sıcağın alnında karşıya geçerken ''2 saatlik yol kitapla geçer anca'' zihniyetine kulak verip elime okuduğum kitabı aldım, attım çantaya.
Yolda yanıma, bıyıklı, irice bi ''herif'' oturdu.
Elime aldım açtım kitabı,kenara notlar alıyorum...Dalmışım okuyorum falan...Yanımdan bi ses:

-Gardaş,ne okuyorsun sen?!
-Komünist Manifesto diyerek kitabın yüzünü çevirip salladım.
- !!!
 
-Karl Marx ?? 
-Ne anlatıyor bu Garl Markıs? 
-Karl Marx , proletaryanın burjuva düzenini ve özel mülkiyeti ancak devrimle etkisiz hale getirileceğini,toplum düzeninin sınıfsız olması gerektiğini anlatıyor. 
- ??? 
Okadar boş ve donuk bakışlarki,bir şey anlamadığını anlayıp olaya daha çok sardım,''bilgisizi , yetiştir'' felsefesinden yola çıkarak...
''Bakın şimdi'' diyerek aldım sazı elime.
Okadar anlatmama rağmen suratıma aynı boş ifadele bakıp cevap verdi:
-Gardaşım sen bana anlatıyorsunda , gomünist ayağı bunlar,ben MHP'liyim diyip ellerini garip bir şekilde yaparak ''bozkurt'' denilen hareketi çekti.

-Iıı şey,ben burda inebilirmiyiimmmmm? 












6 yorum:

evrenselgunluk dedi ki...

"Ne anlatıyor bu Garl Markıs?"diyen adama sen kalkıpta "proletaryanın burjuva düzenini ve özel mülkiyeti ancak devrimle etkisiz hale getirileceğini,toplum düzeninin sınıfsız olması gerektiğini anlatıyor" dersen, o da sana tabiki "Gardaşım sen bana anlatıyorsunda , gomünist ayağı bunlar,ben MHP'liyim" diyecektir :) Şaşırmak, küsmek yok... Neden dersen Türkiye'de proletarya sınıfını oluşmadı (en azından bilinçli bir sınıf toplumsal ivme kazanmadı) ee kalkıp bir de bu insanlara marksist literatürle açıklama yaparsın tabiki halka ulaşılmaz... soyut kalınır... devrim toplumsal bir ivme kazanamaz... sonra da küstüm ya ben oynamıyorum havasında "Iıı şey,ben burda inebilirmiyiimmmmm? " denir.
Yaşar Us

Marbling dedi ki...

Biraz geç bir cevap oldu ama kitabı okurken ki heyecan işte diyelim :)

Venceremos dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Venceremos dedi ki...

En yukardaki anlayışa kulak asmayın bence... Ayrıca şive yoluyla insan karakteri tespitine yönelik anlayış, okuduğunuz kitabın karakteriyle çelişiyor bunu da belirteyim.

Türkiye'de proleterya sınıfı oluşmadıysa nerde oluştu acaba... Keza proleter sınıf burjuvanın olduğu her yerde vardır. Asgari ücretin açlık sınırının altında olduğu ülkelerde de gayet fazladır. Bilinç, toplumsal ivme kazanmadı demek ise burjuva medyasının spikeri kesilmek veyahut o kadar dahi tarih bilgisi olmamak demektir. Kemal Türkler ve devrim yolunda ölen binlerce kişi kimdi o zaman. Bastırılması için iki devrim gereken hareketler neydi o zaman...

Marksist literatürle neden açıklama yapılmasın... Kimse anadan doğma literatür bilgisinr sahip değil... Anlamını açıklarsın öğrenir... Ne yazık ki iletişim kopukluğundan kaynaklanan bu güvensizlik değil mi, başta işçi sınıfı olmak üzere halkı cehalete sürükleyen...

Siz yinede ''bilgisizi yetiştir'' felsefesinden şaşmayın. İster milliyetçi olsun, ister liberal, hatta ulusalcı sosyalist olsun.. anlatın, anlatın... Bu anlayışın bir nimet sayıldığı dünyada, bilginin dogmaya tabii olduğu zamanda teorinin pratiğe dökümü başka türlü olmaz.

Marbling dedi ki...

yorumunuz için çok teşekkür ederim, mutlu ettiniz eleştirinizle.

Venceremos dedi ki...

Rica ederim. Sadece soyut manada kalmayıp, az biraz pratiğe de tesir edebilmesi dileğiyle... Bende o zaman mutlu olurum. (:

Ayrıca güzel bloğunuz ve içten bir uslüpla yazdığınız etkili yazılar için tebrikler.

Yorum Gönder